Skip to main content

We all are our history

History is not the past. It is the present. We carry history with us. We are our history.
In other words: You’re a product of your environment. Now that term is usually relegated to people from low-income, crime-infested areas…but why? We all are a product of our environment.
Your existence is an amalgamation of every triumph, every hard-won battle, every woman who had an idea and massaged it, and had the courage to use it to change the world. Every person who survived slavery, Jim Crow and the black codes, to the Trail of Tears, wars…and passed their dreams on to you—of love, of hate. Yup, you are also the product of the other: Of silence, of apathy, a school built on stolen ground. Of women, a parent, grandparent, ancestor who suppressed dreams and ideas, who died with lost potential and horrific memories of sexual assault, mental illness, who didn’t feel good enough, or pretty enough or ENOUGH. Even your anxiety is part of your history…and yet here you are. Privileged, blessed…to do…what?
There are two roads that I see that people usually take: The choice to think that your path is all about you and your success, how high you can climb in your career and your status. Or, the so-called “save the world” approach, where you have a vision for the world and, by God, you will change it because you’re different. The first road requires you to mistake your presence for the event, to be in complete denial; and, the second requires you only to deny the really bad stuff. It requires you to forget racism, not see color, intersectionality, poverty… “but maybe I’ll take the sexism because it pertains to me.” Forget any evidence in my family of mental illness, of violence. Forget anything in me that will get in the way. Forget my fear, my pain. BOTH dead end. Both result in well-intentioned, very bright, enthusiastic people doing NOTHING.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

เค†เคค्เคฎเคนเคค्เคฏा เค•ो เคœเคนां เค…เคจ्เคฏ เคงเคฐ्เคฎों เคฎें เคชाเคช เค”เคฐ เคจเคฐเค• เคœाเคจे เค•ा เค•ाเคฐ्เคฏ เคฎाเคจा เคœाเคคा เคนै। เคตเคนी เคนिंเคฆू เคงเคฐ्เคฎ เค—्เคฐंเคฅ เค•्เคฏा เค•เคนเคคी เคนै?

เค…เคšाเคจเค• เค…เคญिเคจेเคคा เคธुเคถांเคค เคธिंเคน เคฐाเคœเคชूเคค เค•ी เค†เคค्เคฎเคนเคค्เคฏा เค•े เคชीเค›े เคตिเคตाเคฆ เค—เคนเคฐाเคฏा เคนुเค† เคนै. เค‡เคธ เค˜เคŸเคจा เคจे เคเค• เคฌाเคฐ เคซिเคฐ เคธเคฎाเคœ เค•ी เคธเคš्เคšाเคˆ เคธเคฌเค•े เคธाเคฎเคจे เคฒा เคฆी เคนै. เคœเคนां เคชเคฐ เคญीเฅœ เคฎें เค˜िเคฐे เคฐเคนเคจे เคตाเคฒा เค‡ंเคธाเคจ เคญी เค…เค•ेเคฒा เคนै. เคฌเคนเคฐเคนाเคฒ, เคญौเคคिเค• เคฆुเคจिเคฏा เคธे เคชเคฐे เค…เค—เคฐ เค†เคค्เคฎเคนเคค्เคฏा เค•ो เค†เคง्เคฏाเคค्เคฎिเค• เคฆृเคท्เคŸिเค•ोเคฃ เคธे เคฆेเค–ें เคคो เค—เคฐुเฅœเคชुเคฐाเคฃ เคฎें เค†เคค्เคฎเคนเคค्เคฏा เค•เคฐเคจे เคตाเคฒे เค‡ंเคธाเคจ เค•े เคฌाเคฐे เคฎें เคฆिเคฒเคšเคธ्เคช เค‰เคฒ्เคฒेเค– เคฎिเคฒเคคा เคนै. เคฆुเคจिเคฏा เค•े เค…เคงिเค•เคคเคฐ เคงเคฐ्เคฎों เคฎें เค•เคนा เค—เคฏा เคนै เค•ि เค†เคค्เคฎเคนเคค्เคฏा เค•เคฐเคจे เคตाเคฒे เคต्เคฏเค•्เคคि เค•ी เค†เคค्เคฎा เคชเคฐ เคถैเคคाเคจ เค…เคงिเค•ाเคฐ เค•เคฐ เคฒेเคคा เคนै เคคเคฅा เค‰เคธे เคจเคฐ्เค• เค•ी เค†เค— เคฎें เคนเคœाเคฐों เคธाเคฒ เคคเค• เคœเคฒाเคคा เคนै. เคฒेเค•िเคจ เคนिंเคฆू เคงเคฐ्เคฎ เคฎें เค‡เคจ เคงเคฐ्เคฎों เคธे เค…เคฒเค— เค•เคˆ เคฌाเคคें เค•เคนी เค—เคˆ เคนैं. เคฆเคฐเค…เคธเคฒ, เคชुเคฐाเคฃों เค•े เค…เคจुเคธाเคฐ เคœเคจ्เคฎ เค”เคฐ เคฎृเคค्เคฏु เคช्เคฐเค•ृเคคि เคฆ्เคตाเคฐा เคชूเคฐ्เคตเคœเคจ्เคฎ เค•े เค†เคงाเคฐ เคชเคฐ เคจिเคฐ्เคงाเคฐिเคค เค•เคฐ เคฆी เคœाเคคी เคนै. เคœैเคธे เค•िเคธी เคฎเคจुเคท्เคฏ เค•ी เค†เคฏु 50 เคธाเคฒ เคจिเคฐ्เคงाเคฐिเคค เค•ी เค—เคˆ เคนै เคฒेเค•िเคจ เค…เค—เคฐ เคตो เคœीเคตเคจ เคธे เคนเคคाเคถ เคนोเค•เคฐ 30 เคตเคฐ्เคท เค•ी เค†เคฏु เคฎें เคนी เค†เคค्เคฎเคนเคค्เคฏा เค•เคฐ เคฒेเคคा เคนै เคคो เคฌाเค•ी เค•े 20 เคธाเคฒ เค‰เคธเค•ी เค†เคค्เคฎा เคฎुเค•्เคคि เค•े เคฒिเค เคญเคŸเค•เคคी เคฐเคนเคคी เคนै. เคเคธे เคฎें เค…เค—เคฐ เค‰เคธเค•ी เค•ोเคˆ เค‡เคš्เค›ा เค…เคงूเคฐी เค›ूเคŸ เค—เคˆ เคนै เคคो เคตो เค‰เคธे เคชूเคฐा เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค เค‰เคธเค•ी เค†เคค्เคฎा เคตिเคญिเคจ्เคจ เคฏोเคจिเคฏों เคฎें เคญเคŸเค•เคคी เคฐเคนเคคी เคนै. เคฒेเค•िเคจ เคเคธा เคญी เคจเคนीं เคนै เค•ि เค†เคค्เคฎเคนเคค्เคฏा เค•เคฐเคจे เคตाเคฒे ...

Arayan Invasion Theory True Or Fake ?

  The Aryan Invasion theory- Something I am being taught in school right from 5th grade. Unlike most of my classmates who read subjective fields like history and sociology, get influenced by the school of thought which the text book imposes, complying with the personal biases of majority of their professors, prefer not doing additional research or thinking out of the text instead, write in paper whatever is indoctrinated in them, I generally look for a more compatible and objective way of finding historical truth and strongly abide by the reality–  although in paper, I need to show them what they “want” to see. This fallacy of the Indian educational system forced me to explore the truth out of the conformity since within the Institution, never have I ever experienced an environment of free academic debate. This article consists of 5 main parts- A. Explanation of the Aryan invasion theory B. Reasons for its proposal C. Refutation of the Theory – 8 arguments against the AIT D. C...